BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 6, 2009

Dekorasi - kulit kayu manis


Wanita zaman modern sekarang..nak beli rempah dah siap dalam pack..cakap saja apa..kari,gulai,asam pedas..p saja giants,tesco,tunasmanja dan etc...pasti ada..


Janji ada raja kertas semua jadi beb..apa yang nak aku kupas adalah kulit kayu manis..klo zaman mok aku dulu..dia orang sibuk nak beli benda ni nak buat gulai...aku balik kg mak mentua aku(penang) depa sibuk dk giling cili burung.lada kering pakai giling batu beb!!! old skool sunggoh...

Tapi aku pegi pasar payang orang tak cari kayu manis nak buat gulai..buat pa hang nak tau..depa buat PERHIASAN!!!! atau bahasa bukunya dekorasi(betul ke dok ni)..aku terpanggil untuk membeli satu set dekorasi kayu manis..bini aku kirim(hahahahahaha)..aku terfikir mesti ada sebab benda alah tu dijadikan hiasan..sebab bila aku letak di ruang tamu cantik dan klasik juga..klo glow in the dark lagi cun(kena varnis glow in the dark lah)..

so aku tanya makcik yang jual kayu apa khasiat di sebalik kayu yang mahal harga nya itu( dulu murah gile beli dalam pack aje 50 sen je bro sekarang sekilo rm 10)..

aku cuba kat rumah aku buat perhiasan.

hasil dari uji kaji aku sendiri:

1. Serangga yang suka najis..LALAT(tidak termasuk orang bertahi lalat tau)- tak masuk dalam rumah aku ..jadi benar kata makcik tu.

2.Serangga yang suka manisan..SEMUT(bukan semut kepala hitam yea..heheeheee)- semut tak lagi berkeliaran kat dapur2...atau tempat letak bahan masakan..

3.Ni sejenis binatang perosak..(habis kotak2 dan buku2 dalam store aku dia gigit)TIKUS - tikus banyak dah tak ada dalam rumah mana dia pegi tak tau..

rupa2 nya ..itulah khasiat kayu manis sepertimana yang diberitakan oleh makcik penjual kayu manis...benar kata makcik(patut lah dah berguni2 dia jual)..

keiklasan dalam menjual memberi fakta yang benar adalah salah satu azimat utk berjaya..tak perlu nak cari pelaris2 atau tangkal2..but your knowlegde valuable is greater expensive than money..


"BELIEVE IT OR NOT"........believe it

proved by mat blackz..






















0 comments: